Hrabro srce i Veliki mag
Cie 7Bis, Diptih sa cyr wheelom: Lontano, autori Marica Marinoni, Juan Ignacio Tula; Instante, autor Juan Ignacio Tula
-

Zahvaljujući suradnji Cirkorame i Kulturnog centra Travno, 8. listopada 2025. smo imali rijedak privilegij vidjeti nastup dvoje vrhunskih izvedbenih umjetnika sa cyr wheelom u produkciji Cie 7Bis. Ovaj izvedbeni žanr novog cirkusa, ali i novog, uzbudljivog i začudnog kazališta, nastojim pratiti od gostovanja Huga Bergmana koji je svojim tada radom u nastajanju Između mene i teškog mjesta (vidi ovdje) postavio visoku ljestvicu očekivanja. No programski diptih autorskih i koautorskih sola, dvaju jednočinki: Lontano Marice Marinoni i Instante Juana Ignacia Tule potvrdio je kazališne potencijale medija i ponudio dvije umjetničke poetike, dvije sasvim različite priče, kompatibilne tek po osnovnom, partnerskom odnosu spram velikog aluminijskog prstena. U njihovoj začudnoj manipulaciji cyr wheel se čini živim i samostalnim igračem; on mijenja karakter i kvalitetu djelovanja proizvodeći stalno nove asocijacije i umnažajući značenja, od onog poznatog početnog: kružnice u koju je upisan Vitruvijev čovjek u kojeg je upisan svemir.
Lontano akrobatkinje Marice Marinoni je bespoštedna borba. Ona ulazi u nju spremna, napeta, s boksačkim rukavicama na rukama, ali njezin ring je živ, sveprisutan, izazovan, moćan, brz, neumoran i neumoljiv: cyr wheel. U toj iscrpljujućoj, divljoj, vrtoglavoj borbi sa, zapravo, vlastitom kinesferom koja sapinje, udara i melje, Marica Marinoni pruža žestoki otpor, do posljednjeg daha. Ona leti zrakom, bacana i lomljena, i uvijek se ponovno diže za novu rundu. Pritom su njezina izdržljivost, borbena vještina, snaga i spretnost tijela i hrabro srce epskih razmjera, a njezin napor vas lijepi za stolac.
Nakon nastupa Marice Marinoni, teško je zamisliti nešto jednako snažno a drugačije u partnerstvu sa cyr wheelom, ali onda se dogodi Instante i Juan Ignacio Tula (cirkuski umjetnik i plesač), kao veliki mag u obnovi svetog obreda vrtnje. Svečan, miran i ozbiljan on veliki sjajni prsten koristi za čaroliju, meditaciju, ispad u neku drugu, svemirsku dimenziju trajanja. U svom kontinuitetu iscrpljivanja otvara duhovnu, mitsku razinu bivanja i (scenskog) posredovanja. „Kroz igru sila i protuteža između metala i tijela, unutar izraza centrifugalne sile, otvara se polje mogućnosti i otkrića u samom središtu kotača“ u kojem je on u moćnoj dominantnoj vertikali hipnotičkog derviškog plesa, a istovremeno u jezgri atoma oko kojeg pleše elektronska kružnica. (Pritom je on, na Sceni Travno, u središtu velikog praznog prostora ogoljene scene na čijem se horizontu ocrtava visoka dijagonala metalnog stepeništa prema mračnim visinama…)
Oba rada su pažljivo i točno podržana u kostimu, svjetlu (i prostoru koje ono otvara) i zvuku autorskih suradnika, te je riječ o u potpunosti osmišljenim, izvanrednim kazališnim minijaturama. Na kraju, pri zaključnom osvrtu na doživljenu skladnu cjelinu epskog i mitskog momenta ovog cyr wheel diptiha, zanimljivo je primijetiti da je strasnu, borbenu, tjelesnu dimenziju životnog djelovanja prokazala – izvođačica, a onu filozofski zapitanu prema visokim sferama – izvođač.
© Maja Đurinović, PLESNA SCENA.hr, 27. listopada 2025.
Lontano
autori Marica Marinoni i Juan Ignacio Tula
izvodi: Marica Marinoni
dizajn svjetla Jérémie Cusenier, dizajn zvuka Estelle Lembert, kostimi Gwladys Duthil, produkcija i distribucija Kevin Gabriel Fricot, administracija Anne Delépine
produkcija Cie 7Bis
Instante
autor i izvođač Juan Ignacio Tula
dizajn svjetla Jérémie Cusenier, dizajn zvuka Gildas Céleste, kostimi Sigolène Petey, scensko upravljanje Estelle Lembert, Célia Idir, produkcija i distribucija Kevin Gabriel Fricot, administracija Anne Delépine
produkcija Cie 7Bis
Piše:
MajaĐurinović
